Hayatına değer katamayan insan sizce iş yaşantısında değer katabilir mi, eğer satıcıysa değer satabilir mi?
Son 12 yıldır çok uluslu şirketlerde satış ve pazarlama departmanlarında farklı görevler yaptım. Çalıştığım şirketler veya iş kolları küresel rekabet platformunda genelde ya birinci ya da ikinci sırada yer alıyorlardı. Ürünlerimiz tamamen B2B ürünler olduğundan ve sektör olarak servis taleplerinin yüksekliğinden işçilik ve servis giderlerimizin maaliyeti satışımızın ciddi bir kısmını absorbe ediyordu. Üstüne üstlük en iyi profildeki insan kaynağını kullanma isteğimiz servis giderlerinin yanısıra insan kaynağına da ciddi yatırım yapmamızı ve bu insan kaynağını sürekli geliştirmemiz için üstüne sürekli yatırıma devam etmemizi gerektiriyordu. Çok uluslu şirketlerde bir de merkezi operasyonlardan gelen giderleri koyduğunuzda katma değerli iş yapmadığınız durumlarda işin sürdürülebilmesi nerede ise imkansızdır. İnsan bu ortamda sürekli kalabilmek adına zamanının büyük bir kısmını müşteride karşılanamayan talepleri belirlemek, bu talebi en iyi şekilde iç organizasyona aktarmak, gerekli iç kaynağı projeye kaydırarak rakiplerinden önce talebi karşılamaya konsantre oluyor, bazen sektörün veya ürünlerin platoya ulaşması sebebiyle ürün kısmında olmasa da servis kısmında öne çıkarak katma değer yaratmaya çalışıyor.
Bunu neden anlatıyorsun kardeşim zaten bunları biliyoruz diyeniniz olabilir, ancak gerçek o kadar basit değil malesef.. Türkiye'de hala birçok şirket üretim maliyetlerinin üstüne kendine göre belirlediği bir kar marjı koyarak fiyat belirlemeye devam ediyor, sonunda küresel rekabet ortamında sadece fiyat rekabeti ile yaşayamayacağını anladığında ve hala belirli bir kapitali varsa katma değer yaratmak için kendini organize ederken bir çok şirketimizde rekabet edemediğinden piyasadan silinip yok oluyor.
Şimdi ilk soruya geri dönüyorum, hayatı boyunca kendisi için değer yaratamayan bir insan sizce şirketi için bunu yapabilir mi, işin özü bu soruda gizli !
No comments:
Post a Comment